Monday, January 3, 2011

PANTASNYA !



Bismillahirrahmanirrahim.

1 Januari 2010 sehinggalah ke tarikh hari ini, pelbagai kisah dan memori yang terlakar. Sudah pasti ada ketawa dan ada juga selingan yang diiringi dengan air mata gembira dan duka. Alhamdulillah, hijrah setiap hari bukan sahaja azam setahun sekali tetapi disusuli dengan usaha dan terus berusaha meskipun selalu tersadung dan sering pula jatuh tersungkur ke bumi :) masayaallah .

"Mana-mana hamba Ku yang melakukan maksiat kemudian bertaubat maka akan Ku ampunkan dosanya, apabila dia mengulanginya dan bertaubat maka akan Ku ampunkan dosanya, apabila dia mengulanginya dan bertaubat maka Ku ampunkan dosanya." -hadith qudsi

Tiada yang sempurna melainkan Allah, kesempurnaan bukanlah milik insan tetapi berusaha untuk menyempurnakan kekurangan diri dengan memperbaiki diri ke arah kebaikan itulah yang perlu ditekankan. Biarpun bukan yang terbaik tetapi kita sudah berusaha melakukan yang terbaik, insya Allah.
Carilah hikmah dalam setiap  ketentuan TUHAN, supaya timbul KESABARAN dan KESYUKURAN, setiap yang payah pasti ada KESENANGAN, setiap kesabaran pasti ada GANJARAN. Jika sesuatu itu ditakdirkan untuk kita, tiada siapa yang boleh memberi HALANGAN. Namun, jika ia ditakdirkan bukan untuk kita pasti takkan dimiliki walaupun sudah berada dalam GENGGAMAN.

Belajar dan terus belajar untuk menjadi manusia yang matang dan muslim yang lebih baik.. insyaallah.

Bersamalah kita berhijrah kearah kebaikan dalam mencari redhanYa. Menjadi hamba yang taat, berusaha menjadi khalifah yang sentiasa ikhlas dalam menghadapi setiap ujian daripadaNya., berjihad sehingga titis darah yang terakhir. Subhanallah.

2010 yang telah meninggalkan kite mudah mudahan menjadi titik tolak buat kita untuk bangkit dari setiap kelemahan dan terus gigih untuk bangun kembali. Semuga segala kesilapan dan kekhilafan yang pernah dilakukan dijadikan ibrah untuk diri sendiri dan penyuluh untuk meniti hari hari mendatang.

Akhir kalam, sama smalah kite doakan mudah mudahan lembaran baru ini member peluang seluas luasnya untuk kite mencari rahmat dan keredhaanNya. Amiin ... J




0 comments:

Post a Comment